KELEBIHAN PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN

Assalamualaikum semuaaaa!

Selamat Hari Malaysia.

Korang pernah dengar tak tentang program Detox?

Atau korang pernah join mana mana program seumpamanya?

Kalau ada boleh share dengan Malin dikomen yaaaa!

So hari ni Malin nak share apa itu program detox dan kelebihan program ini.

Sebelum tu jom kita berkenalan dengan DETOX.


APA ITU DETOX?

Detox adalah proses detoksifikasi yang meliputi proses mengeluarkan racun atau zat-zat yang bersifat racun daripada badan kita. Racun? Serius lah? 

Racun atau nama lainnya adalah toksin. 


Toksin adalah bahan buangan beracun yang terkumpul didalam badan kita dan ia perlu singkirkan. Samada kita sedar atau tidak, setiap hari kita terdedah kepada toksin  yang berpunca daripada makanan yang kita makan, udara sekeliling yang tercemar, bekalan air paip yang tidak bersih, dan gaya hidup yang tidak sihat seperti selalu terdedah asap rokok dan stress yang melampau. Tambahan sekarang ni musim jerebu uolssss. (please stay indoor guys)


Pendedahan kepada punca toksin yang kerap dan berterusan boleh melemahkan keupayaan semulajadi badan untuk menyingkirkan toksin. Ini boleh menyebabkan berlakunya pengumpulan toksin berlebihan didalam badan yang boleh membawa kepada pelbagai jenis penyakit. 

Perasan tak, kita rasa kita sihat, tapi rasa macam cepat letih dan tak bermaya? Ada juga orang yang dah control makan dan bersenam, tetapi berat badan tetap susah nak turun. Ada orang kurus, tapi badan terasa berat dan lemau. Tak fit! Dengan gaya hidup kita sekarang yang terdedah dengan banyak toksin dan radikal bebas, badan kita sebenarnya semakin bekerja keras untuk kekal sihat dan cergas.


Sebab itu, amalan detox sangat penting untuk kesihatan yang optima. Kalau dapat buat 1-2 bulan sekali pun dah okay. Ibarat kita servis badan kita. Macam kereta jugalah, nak kene servis bila dah cukup haul. Kalau tak rasa lembap je bergerak walaupun dah tekan minyak sampai rapat ke lantai. hehe

1) Apa itu program Jom Detox Jutawan?

Program Jom Detox Jutawan adalah sebuah program nyah toksin secara berkumpulan. Maksud nya, kita lakukan bersama sama dengan peserta lain. Setiap kumpulan akan di pandu oleh jurulatih atau coach yang berpengalaman. Jutawan tu nama group under Master Nur Laila Mukhtar. hehe


2) Siapa perlu Detox?

Refer gambar dibawah:


Rasa rasa korang ada tak mengalami perkara-perkara dibawah? Kalau ada, anda wajib untuk menyertai Jom Detox Jutawan.



Anda bebas dari semua simptom ini ?
Simptom simptom diatas menunjukkan signal body anda perlu flush out toksin. Makin lama dibiarkan akan mengganggu kesihatan dan kehidupan. Simpan toksin lama lama, penyakit pun datang. Bila sakit, apa pun tak boleh buat, duit pun banyak habis kat ubat ubatan. Kehidupan pun tak bebas macam dulu dulu. 

3. Apa manfaat Detox?


Antara manfaat Detox adalah seperti berikut:

  1. Dapat membantu menurunkan berat badan
  2. Kolon/Usus lebih sihat (bayang kan dah berapa tahun hidup tapi belum pernah cuci kolon)
  3. Meningkatkan tenaga
  4. Mengawal nafsu makan (takde craving sana sini dah)
  5. Kulit lebih cantik berseri, selamat tinggal kulit kusam!
  6. Menguatkan sistem imun 
  7. Tidur lebih lena dan bangun pagi lebih mudah dan segar.

4. Apa organ detox yang terlibat?

Antara organ detoks yang bekerja keras di dalam badan kita setiap hari ialah:
  • Paru-paru
  • Sistem limpa
  • Hati
  • Sistem penghadaman (usus besar & usus kecil & kolon)
  • Buah pinggang
  • Pundi kencing
  • Kelenjar peluh
Dengan menyertai program Detox Shaklee, organ organ diatas akan lebih mudah untuk nyah toksin dengan lebih effective. Supplement Shaklee yang digunakan dalam program ini adalah selamat dan terbukti berkesan. Berapa ramai dah yang dapat manfaat dari program ini. Saya sendiri telah melaluinya. 

5. Kenapa kena pilih Jom Detox Jutawan?

Yes. Uol memang kena pilih Jom Detox Jutawan. Program ini berlangsung selama 17 hari. Get ready to transform your NEW you! 

Testimoni Sendiri
Saya dah merasainya! Dari badan berat tak larat nak bawak, dapat badan selim melim. Syok bila ramai duk tegur dah selim. hihi. Otak lebih segar. Kalau tak alahaiii lembappp! orang kata brain fog. Kulit lebih berseri dan yang paling penting fizikal lebih fit. Takdelah melepet je. 

Ok sepanjang 17 hari tu apa yang uol akan dapat?

1) Bimbingan Intensif daripada jurulatih atau coach yang berpengalaman.

Mereka ini semua dah hadir ke kursus untuk melayakkan mereka untuk jadi coach dan syarat untuk jadi coach adalah, mereka sendiri kena lalui proses detox itu sendiri. Kalau tak go through program tu sendiri, bagaimana nak guide orang kan? hehe


Barisan Jurulatih Terlatih!
2) Resipi detox dan menu meal plan disediakan! 

Meal plan diberi dan cadangan hidangan dan resipi juga disediakan. Makan pulak 5 kali sehari. Ni program kurus ke program apa ni? hihi


Nampak sedap kan?

Antara Menu Detox

Belajar senaman
3) Bimbingan dari segi senaman dan teknik mudah 
untuk mengeluarkan peluh.

Peserta akan diajar tentang teknik senaman mudah supaya boleh dilakukan dirumah dan dimana sahaja. Kita bukan guide makan je tapi kita juga guide untuk senaman. 





4) Perkongsian ilmu berkaitan kesihatan hampir setiap hari sepanjang program.

Yang ni part paling best. Setiap hari perserta akan disajikan dengan pelbagai ilmu tentang detox dan kesihatan dari coaches. Ilmu diberikan supaya peserta tahu yang proses detox ni bukan semata untuk kurus tetapi untuk kesihatan keseluruhan. Tips kekal sihat dan cantik pun ada tauuuu!


5) Yuran program paling murah!


Saya pun dah hadir kursus
Coach! hehe 
Mana nak dapat yuran coach RM20 je uolsss. Cuba pergi program slimming lain, beribu uols. Untuk program Jom Detox, uols hanya perlu spend untuk diri sendiri je iaitu prepare your own Detox Shaklee Supplement. Sebab dengan supplement ni lah proses detoksifikasi itu lebih effective! 

6) Diluluskan oleh Pakar Nutrisi dan Doktor

Semua meal plan, dose supplement semua nya telah diendorse dan di approve oleh Pakar Nutrisi dan para doktor. Jadi jangan risau, program ni selamat dan terbukti berkesan. Berapa ramai dah dapat manfaat dengan program detox ni. Kurus dapat. Sihat pun dapat. Bila body sihat, toksin berkurangan, sel sel dalam badan akan berada dalam keadaan yang optima. Jadi secara tak langsung, penyakit pun tak berani singgah. 

Antara testimoni hebat!


Lepas Detox terus nampak macam student Uni
Polis nak kene fit sokmo kan? Coach Najar dapat dari program ini!

Hebat bukan? Masih mencari cari lagi program pelangsingan yang selamat dan berkesan? Jom Detox Jutawan ada jawapannya! Penyertaan seterusnya dah dibuka SEKARANG! 


Bagaimana nak join? Boleh baca disini


New Batch is Opened NOW

Menikmati Protein Sedappp

Hubungi Malin segera!
0179088812