KENAPA ORANG MUDA KENA MULAKAN BISNES DARI AWAL

Hai Assalamulaikum Semuaaa.

Alhamdulillah, #JutawanBlogContest #Day7 sis masih bertahan. Good Job Amalina! Thankyou to Jutawan Masters for making this contest. Kalau tak susah nau nau nak update blog. Sekarang ni hari hari tulis blog.

A good achievement for Amalina! Good Job Dear self! Am so proud of you.

ok hari ni nak share tentang 3 sebab kenapa orang muda kena mula bisnes awal.

1) KURANG KOMITMEN


Jika anda mula berbisnes diusia muda, anda sangat beruntung especially anak anak muda yang masih belajar tu dan masih bujang. Anda ada banyak masa untuk timba pengalaman berbisnes disamping menjana pendapatan sampingan. Inilah masanya, kumpul duit dan kekayaan sebab korang belum ada komitmen seperti keluarga, anak anak, rumah dan kereta! Untung untung masih belajar pun dapat berbakti pada ibu dan ayah serta keluarga.


Di Shaklee, semua tu tak mustahil. Kitorang ada ramai student yang dah pegang income RM7000 sebulan. Separuh bagi bonda, separuh lagi simpan dan enjoy! best kan? Umur 23 dah boleh bagi mak RM3500. Ok what?

Anak anak muda begini memang bijak ambil peluang. Study pun performed! Every semester 3.5 keatas.

2) TIMBA BANYAK PENGALAMAN

Apabila korang ada bisnes, korang akan mula berhadapan dengan pelbagai ujian, halangan dan pengajaran. Muda muda lagi dah berhadapan dengan cabaran dan belajar mengurus masalah, InsyaAllah, dari sehari ke sehari anda pasti lebih matang dan tahu mengurus masalah yang datang. Sekaligus menjadikan anda seorang anak muda yang boleh memberi manfaat kepada orang lain
Dari situ, korang akan rasa betapa mencabarnya dunia bisnes ini. Tetapi, itulah faktor yang boleh membuatkan anda berfikir semakin KREATIF dan KRITIS untuk menyelesaikan isu-isu yang berlaku di sekeliling anda.
Di Shaklee, kami ada support group yang hebat especially #TeamJutawan , mentor mentor hebat untuk selalu guide korang dan tarik korang ke pangkal jalan bila agak agak dah nak kelaut tu. hihi

3) WE NEVER KNOW WHAT FUTURE TAKES US
Dengan Shaklee, u just can start immediately. Tak perlu cari kedai, tak perlu cari modal, tak perlu longgok stok! Yang anda perlu ada adalah handphone atau laptop serta wifi atau internet then you are good to go. 

Kenapa saya kata 'we never know what future takes us'? Sebab saya ada pengalaman dibuang kerja beberapa bulan lepas. Ekonomi tak cantik, and company need to some restructuring and i am one of the affected people. Alhadmulillah I have business in hands, skills in hands, I can do business, I can do services (homevisits and lactation massage) untuk terukan kehidupan. Jadi kalau kita fikir dengan gaji je kita boleh bayar bills, itu silap. Percaya pada rezeki Allah, dan saya pasti akan ada sesuat yang manis dihadapan sedang menanti untuk saya. hehe

Shaklee adalah bisnes yang sebenar. Tahun 2020 nanti orang akan tertumpu pada health dan wellness sebab ramai dah punya kesedaran yang lifestyle rakyat Malaysia ni tak sihat sebab tu Malaysia antara negara tertinggi obesiti di Asia! This is the sad truth.

So sesiapa yang nak sihat dan nak mula bisnes now! Jom saya tunjuk kan jalan!

Salam Sayang
Amalina Mohayidin
0179088812