Set Berpantang Shaklee

Assalamualaikum semua.

Harini Malin nak share set berpantang Shaklee yang Malin consume semasa berpantang kan Khadijah. Which is now lah. Today hari yang ke 25.

Malin ada cerita beza berpantang Saif dan Khadijah, which masa Saif yang yuk makan vitamin but masa Khadijah all out telan vitamin. Beza memang berbeza. Lebih sihat ceria dan bertenaga. Boleh baca cerita disini.

Basically set pantang Shaklee ada 7 items. Semua ni penting dan ada fungsi tersendiri. Nak kesan yang komprehensif dan menyeluruh, wajib ambil semua.

So here we go one by one ok!

1) Vitalea

Vitalea basically is a multivitamin. Lepas bersalin banyak hilang darah kan. So vitalea bagus utk hb low. Dia juga bantu penyerapan optimum vitamin vitamin lain. Ia ada 30 nutrisi lengkap untuk keperluan harian anda.

2) ESP @ Energized Soy Protein

Esp adalah protein berkualiti tinggi sangat bagus untuk penyembuhan luka dalaman dan luaran. Juga membantu dalam penghasilan susu yang berkualiti. ESP ni soya non GMO tau. Maksudnya, pembuatan ESP ni tak merosakan atau tiada pengubah suaian genetik pada soya ESP. Ni kalau konsisten ESP ni, boleh hilang parut tau. Termasuk stretchmarks!

3) Vitamin C

Vitamin C - bagus untuk penyembuhan luka dan imunisasi badan. Ia juga membantu penyerapan iron supaya lebih optimum. Iron perlu Vitamin C untuk diserap dengan baik. Yang best nya, Vitamin C Shaklee sangat istimewa sebab ia bersifat sustained release. Ini bermaksud, setiap 100mg Vitamin C akan dilepaskan setiap jam. O takde lah vitamin C yang terbuang kalau tak digunakan. Banyak vitamin C dipasaran. 1000mg 1 tablet pun ada tau. Tapiii, anda pasti ke kesemua 1000mg tersebut diserap oleh badan? Atau hanya membuatkan air kencing anda menjadi mahal dek vitamin C yang terbuang tak diserap tadi?

4) B Complex with Acid Folic

Bcomplex - Ia ada 8 jenis B vitamin yang tidal ada pada B Complex jenama lain. B Complex Shaklee ada B6 & B12  yang membantu menukarkan makanan kepada tenaga. Lepas bersalin kan penat & stress, So B6 & B12 ni bantu beri tenaga dan mengurangkan stress. Serious, saya consume B Comple ni dari awal mengandungkan Khadijah, memang beza. Lebih tenang dan kurang alahan. Maksud nya tak seteruk alahan masa mengandungkan Saif.

5) Ostematrix

Ostematrix adalah pil kalsium ni bantu bekal kalsium. Ada complete magnesium dan vitamin D. Ada iron & boron sekali. Penting kombinasi kalsium, magnesium dan vitamin D ni supaya kalsium dapat dibawa ke tempat yang sepatut nya dan memerlukan. Especially semasa menyusukan anak. Legakan sakit sakit badan juga masa berpantang. Semasa mengandung dan berpantang, Ostematrix bantu elak sembelit. Ngeri oiii kalau sembelit masa pantang ni. Boleh tak tidur malam. Kalau consume Ostematrix, najis jadi lembut dan senang membuang. Tak yah takut takut. Hehe.

6) Omega Guard.

Omega Guard Shaklee terkenal dengan World Finest Fish Oil. Antara minyak ikan terbaik dunia. Ia sangat bagus untuk perkembangan otak dan minda baby. Bagus diambil ketika mengandung dan sehingga waktu menyusukan anak. So anak dapat manfaat dari susu ibu. Plus ia bantu bakar lemak. Sangat lah sesuai untuk mak tang yang nak kurus balik. So boleh dapat berat ideal semula selepas bersalin.

7) Alfalfa Complex

Alfalfa pulak dikenali sebagai galactagogue atau penggalak susu. Ia memnantu melancar kan penghasilan susu dan juga elok untuk pemulihan rahim dan kesihatan dalaman wanita. Kalau nak tau, Alfalfa ni dikenali sebagai jamu moden, setanding Kacip Fatimah! Gituuu. Haa boleh ketatkan yang mana loose lepas bersalin. Ehhh.

Sekian perkongsian manfaat Set Berpantang Shaklee. Kalau tanya saya, set mana wajib beli of course la vitamin vitamin ni semua. Yang barang luaran boleh beli loose item Nona Roguy ke. Set Anugerah ke. Tp vitamin ni wajib untuk penyembuhan yang cepat dan lebih sihat.

Sebarang pertanyaan boleh whatsapp Malin k.

www.wasap.my/+60179088812

Amalina Mohayidin (boleh cari Malin di facebook)
Pengedar Shaklee Semenyih, Beranang & Pajam.